صنعت سبز پیشگامان، صنعتی همگام با محیط زیست

صنعت سبز پیشگامان، صنعتی همگام با محیط زیست

مدیرعامل کارخانه پیشگامان صنعت سبز گفت: هدف پیشگامان صنعت سبز حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از قطع درختان همراه با درآمدزایی و ایجاد اشتغال است.

 

سید محمد مهدی ملک مدیرعامل کارخانه پیشگامان صنعت سبز به مناسبت روز درختکاری با اشاره به اینکه این کارخانه اولین تولیدکننده کاغذ سنگی در خاورمیانه است گفت: پیشگامان صنعت سبز همگام و همسو با محیط زیست در حال فعالیت است که در این راستا تولید کاغذ سنگی (کاغذ معدنی) به عنوان یک محصول دوست‌دار محیط زیست شناخته می‌شود.

 

او مراحل تولید این کاغذ را بی‌نیاز از مصرف آب، اسید و با قابلیت برگشت پذیری به طبیعت بیان کرد و افزود: برای تولید هر 1000 تن کاغذ 16 هزار درخت تنومند قطع می‌شود که وجود دو خط تولید کاغذ سنگی در این کارخانه سالانه از قطع 40 هزار اصله درخت جلوگیری می‌کند.

 

مدیرعامل پیشگامان صنعت سبز تصریح کرد: از جمله محصولات این شرکت دانش بنیان تولید کاغذسنگی به صورت رول و شیت است که در صنایع چاپ و بسته بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مهندس سید محمد مهدی ملک از بهبود خواص و ویژگی‌های این کاغذ برای دستیابی به محصولات دانش بنیان جدید خبر داد و اظهار داشت: این شرکت در زمینه مشاوره و بازرگانی ماشین آلات تولیدی این صنعت نیز فعال است.

مقالات مرتبط