اجرای پروژه فیبر نوری در استان یزد گامی بلند در توسعه‌ی ارتباطات

اجرای پروژه فیبر نوری در استان یزد گامی بلند در توسعه‌ی ارتباطات

شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات به عنوان یکی از مجریان طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها، دولت را برای ایجاد تحولی بزرگ در ارتباطات کشور یاری می‌کند.
مسعود بمانی‌پور مدیرعامل شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار علمی و فناوری برنا درخصوص بهره‌برداری از طرح فیبرنوری در برخی از شهرهای استان یزد که اواخر بهمن امسال انجام شد؛ گفت: امسال طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها در استان یزد رقم خورد و اولین شهری که این طرح در آن انجام شد شهر حمیدیا بود و پایان شهریور به بهره برداری رسید اما افتتاحیه‌ی این طرح همزمان با نیمی از شهر یزد و پوشش کامل میبد و بافق اواخر بهمن با حضور وزیر ارتباطات، معاونان این وزارتخانه و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.
او با اشاره به اینکه در شهر یزد 62 هزار خانوار تحت پوشش طرح احداث شبکه فیبر نوری قرار دارند افزود: در حمیدیا 35 کیلومتر، بافق 18 کیلومتر و میبد 48 کیلومتر حفاری مورد نیاز انجام شد که در این سه شهر در مجموع 53500 خانوار تحت پوشش طرح فیبر نوری قرار گرفتند.
مسعود بمانی پور از حمایت‌های وزیر ارتباطات برای اجرایی شدن این طرح ملی خبر داد و گفت: در ابتدای اجرای این طرح با مشکلاتی اعم از عدم همکاری کافی برخی از شهرداری‌ها، وجود مشکلاتی در تامین کالا و تجهیزات مورد نیاز و اعتراض تعدادی از مردم در خصوص اخلال در زیباسازی شهری به وسیله حفاری روبرو بودیم که این حق شهروندی مردم است که آنچه در شهر می‌گذرد مطالبه کنند اما باید در نظر داشت که این حفاری‌ها برای اجرای یک طرح سودآور ملی برای کل مردم ایران زمین است و این مهم در یک بازه زمانی حداقلی به پایان خواهد رسید و از مردم و مسئولان محلی از جمله شهرداری‌ها انتظار می‌رود که همچون گذشته در مسیر اجرای این طرح ملی یاری‌رسان ما باشند.
او به کیفیت بالا و سهولت فرآیند نصب و واگذاری سرویس فیبر نوری برای کاربران تاکید و خاطرنشان کرد: اصلی ترین تجهیزات این طرح مانند میکروداکت در کارخانه‌های داخلی و فیبرنوری در کارخانه شهید قندی استان یزد با کیفیت بالا و کمترین هزینه ممکن تامین می‌شود.
مدیرعامل شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات تصریح کرد: مودم فیبر مورد نیاز در شرکت‌های زیرمجموعه‌ی حوزه تولید تجهیزات الکترونیکی پیشگامان تولید خواهد شد.
مقالات مرتبط