آینده‌نگری موجب شکل‌گیری بزرگترین، پایدارترین و موفق‌ترین تعاونی کشور شد/ ایران در جهان بهترین موقعیت ترانزیتی کالا و دیتا را دارد.

آینده‌نگری موجب شکل‌گیری بزرگترین، پایدارترین و موفق‌ترین تعاونی کشور شد/ ایران در جهان بهترین موقعیت ترانزیتی کالا و دیتا را دارد.

مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان از قرارگیری کشور ایران در بهترین موقعیت ترانزیتی کالا و دیتا در همسایگی با 15 کشور برای ایجاد اقتصاد پایدار خبر داد.

دکتر محمدرضا رضائی‌ نژاد مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان در برنامه ماه مهربانی صدا وسیمای استان یزد گفت: ایران جزء اندک کشورهایی است که در جهان بهترین موقعیت ترانزیتی کالا و ترانزیت دیتا را در همسایگی با 15 کشور دارد که این فرصت مناسبی است تا بتوان اقتصاد تورمی کشور را به اقتصاد پایدار تبدیل کرد و امیدواریم با ما همکاری شود تا این مورد نیز در کشور اجرا شود.

او با اشاره به اینکه آینده نگری یکی از بارزترین خصایص‌ و خلق و خوی یزدی‌ها به دلیل تاثیرپذیری از شرایط اقلیمی است افزود: با وجود اقتصاد کمرشکن تورمی باید به سمت اقتصاد بهره‌وری رفت که این امر نیاز به آینده نگری و پشتیبانی از یکدیگر دارد. آینده نگری باعث شد تا ما در برابر ترس‌هایمان شجاعانه ریسک کنیم و شکست‌هایمان را به فرصتی برای موفقیت تبدیل کنیم که نتیجه آن گروه تعاونی پیشگامان شد.

رئیس هیئت مدیره کانون کارآفرینان برتر رسمی استان یزد راز موفقیت خود را زمانی که کارمند اداره مخابرات بود شرکت در دوره‌های مختلف و ندای درونی‌اش دانست و تصریح کرد: ندایی که دائما به من می‌گفت چرا کشورهای غربی به این درجه از پیشرفت در فناوری اطلاعات و اینترنت رسیده‌اند اما در کشور ما در آن زمان به تازگی اینترنت با سرعت بسیار کم راه‌اندازی شده بود.

محمدرضا رضائی نژاد پروژه‌های یزد قدیم را راه موفقیت تعاونی خود عنوان و بیان کرد: وقتی به یزد قدیم دقت کردم فهمیدم که بعضی از شرکت‌های بزرگ در یزد و قنات‌ها و… تنها با مشارکت مردمی و سرمایه‌ای که مردم با خودشان می‌آوردند ایجاد و ماندگار شده‌ است و این جرقه‌ی مشارکت مردمی در اهدافمان از طریق سرمایه و نقدینگی را زد و اینگونه گروه خود را گسترش دادیم و تعاونی را ساختیم و همچنین باعث شد اعتماد سهامداران را جلب کنیم و مشارکت و اعتماد قوی بین همه‌ی اعضا ایجاد شد.

عضو هیئت مدیره ستاد دیه استان یزد تصریح کرد: روبرویی با مشکلات تامین سرمایه طبق فرمایشات حضرت آقا از طریق خصوصی سازی و مشارکت مردم قابل حل است. از اینرو به مردمی‌سازی اقتصاد نیز روی آوردیم. با توجه به اینکه کارآفرینان انباشت سرمایه زیادی را ناشی از تورم و وضعیت بد اقتصاد دارند ولی نقدینگی ندارند، ما با شرکت دادن مردم و نقدینگی‌شان درکارمان گردش سرمایه را ایجاد کردیم و این یعنی موفقیت، زیرا به جای تعهد به بانک‌ها به مردم متعهد شدیم. اجرای پروژه فیبر نوری خانگی و بندرخشک پیشگامان نمونه بارز این نوع مشارکت مردمی می‌باشد.

دکتر رضائی‌نژاد با بیان اینکه گروه تعاونی پیشگامان یک هلدینگ نیست بلکه یک اتحادیه است خاطرنشان کرد: هر شخصی در تعاونی ما مدیریت کار خود را دارد اما همگی در کنار هم با وجود تفاوت سلایق و اهدافشان متحدانه یک هدف مشخص را دنبال می‌کنند و با پشتیبانی از یکدیگر در راستای متعالی‌ترین هدف که رضایت خداوند و ارائه خدمت به همنوع خود است حرکت می‌کنند.

او برای رسیدن به موفقیت این چنین توصیه کرد: استعداد در کنار تلاش، مهارت را به وجود می‌آورد و مهارت با تلاش، موفقیت را شکل می‌دهد پس برای موفقیت باید تلاش و کار کردن همیشگی شود که متاسفانه در جامعه‌ی ما تنها 3 درصد از مردم کار را به شیوه عالی و با هدفی متعال انجام می‌دهند.

مقالات مرتبط